انجمن تعالی آلمان (German Association for Excellence) در سال 2017 توسط بنیانگذاران و سهامدارانی شامل موسسه استاندارد آلمان، انجمن کیفیت آلمان، انجمن سازندگان الکتریک و الکترونیک آلمان و انجمن صنایع ماشین آلات دقیق و اپتیکال آلمان پایه گذاری شده و در زمینه هایی همچون تست و بررسی کیفیت محصول فعالیت می کند.

DQS نخستین Certification Body آلمانی است و تحت اعتبار دهی DAKKS آلمان فعالیت می کند، در حال حاضر CB پیشرو در آلمان و سومین CB بزرگ جهان به شمار رفته و شرکت هایی مانند دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز)، دوپان، پورشه، بوش، فیلیپس، زیمنس، براون، تویوتا و ایرباس برخی گواهینامه های کیفیت خود را از DQS دریافت کرده اند.

QS یکی از معتبرترین Certification Body های سوئیس و جهان است. این شرکت تحت اعتباردهی Swiss Accreditation Service سوئیس فعالیت کرده و در زمینه ارزیابی و اعتبار دهی طیف گسترده ای از گواهینامه های کیفیتی از جمله مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی فعالیت می کند. همچنین این شرکت در سال 2004 به عنوان یکی از 15 شرکت منتخب دنیا توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) به عنوان سازمان بازرسی کننده محصولات پزشکی به نمایندگی از FDA اعتباردهی شد.

Food and Drug Administration یا سازمان غذا و داروی امریکا، نهاد اصلی مسئول ارزیابی و اعطای مجوز به فرآورده های غذایی، دارویی، بیولوژیک و تجهیزات پزشکی کشور امریکاست. این سازمان برای اطمینان از انطباق محصولات شرکت های تولید کننده با الزامات قانونی مرتبط با کیفیت، قانونگذاری سیستم کیفیتی یا Quality System Regulations را بنا نهاده که توسط نهاد های دارای مجوز از این سازمان مانند QS سوئیس و پس از انجام بازرسی های لازم، به شرکت های حائز صلاحیت اعطا می گردد.

IQNet بزرگترین شبکه نهاد های ارزیابی کننده جهانی است و اطلاعات معتبر نهادهای عضو از طریق بانک اطلاعاتی این شبکه در معرض نمایش عمومی قرار می گیرند.

اداره کل تجهیزات پزشکی ایران، مرجع رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور جهت ارزیابی و اعطای مجوز تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و خدمات پس از فروش کالاهای پزشکی در سراسر کشور ایران است. اعطای مجوز برای عرضه در ایران توسط این سازمان پس از انجام آزمون ها و بررسی های انطباق محصول با الزامات کیفیتی و قانونی صورت می گیرد.