یونتونرم

تاریخچه یونتوفورزیس برای درمان تعریق زیاد

تاریخچه یونتوفورزیس برای درمان تعریق زیاد

روش یونتوفورزیس امروزه به عنوان خط اول درمان تعریق زیاد جایگاه مهمی در پزشکی داشته و زندگی افراد بسیاری را عوض کرده است. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که با استفاده از این روش به تعریق بیش از حد خود پایان داده و اثر درمانی معجزه آسای آن را تجربه کرده اید، شاید از خود پرسیده باشید چه کسی برای اولین بار این روش را کشف کرد؟

در واقع باید گفت تکامل این روش درمانی موثر، مرهون تلاش ها و تحقیقات دانشمندان و پزشکان متعددی است که در طول تاریخ به ابداع و پیشبرد آن کمک کرده اند. در این مطلب به گزیده ای از مهمترین وقایع آغازینی که به کشف و معرفی روش یونتوفورز انجامید می پردازیم.

1936

1936، سالی مهم برای روش یونتوفورزیس است. در این سال، دانشمندی ژاپنی به نام ایشیهانشی (Ichihanshi) برای نخستین بار اثر یونتوفورز را در درمان تعریق غیر طبیعی کف دست مشاهده کرد. او که سال ها جلوتر از زمان خود بود، مشاهدات خود را به صورت گزارشی در مجله Oriental Medicine  منتشر کرد و در آن به توصیف کشف مهم خود پرداخت. هر چند این گزارش، همانند بسیاری دیگر از ابداعات نوآورانه تا سال ها از توجه عمومی مغفول ماند، اما می توان آن را نقطه آغازینی برای دستیابی علم پزشکی به راهی موثر و نوین برای درمان تعریق زیاد دانست.

1968 و 1980

 در ادامه تحقیقات بر روی روش یونتوفورزیس، دانشمندی به نام Levit که بسیار به روش یونتوفورز علاقمند شده بود، دو گزارش را در سال های 1968 و 1980 منتشر کرد و در آنها به تحسین و ستایش از قدرت درمانی و سادگی انجام روش یونتوفورز در درمان تعریق زیاد پرداخت. هر چند مقالات او کمتر جنبه کشف و ابداع داشت، اما نقش آنها در پذیرش همگانی روش یونتوفورز را می توان سرنوشت ساز دانست، چرا که در نتیجه این مقالات، توجه طیف بزرگی از جامعه علمی و پزشکی به یونتوفورزیس جلب شد، و در نتیجه آن، استفاده از این روش وارد حیطه درماتولوژی عملی شد.

از زمان کشف یونتوفورز تا به امروز، و به ویژه پس از آنکه سازمان های قانونگذار معتبری همچون FDA آن را برای درمان تعریق زیاد مورد تایید قرار دادند، این درمان به طور گسترده ای در سراسر جهان به کار گرفته شده و با پایان دادن به مشکل تعریق بیش از حد، زندگی افراد بسیاری را تغییر داده است.

مطلب مرتبط:

یونتوفورزیس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 1 =